Jak vybrat reklamní předměty pro různé cílové skupiny: Mileniálové vs. Generace Z

04/10/2025
Nejhorší reklamní předměty jsou ty, které nemají žádné využití a nechtěné zůstanou roky na dně šuplíku nebo dokonce skončí rovnou v koši. S tím se naše reklamní agentura už více než 10 let snaží bojovat.
Správně zvolené produkty mohou posílit vztah se zákazníky, zvýšit povědomí o značce a přispět k její dlouhodobé úspěšnosti. Pro dosáhnutí 100% úspěchu je důležité se trefit do vkusu konkrétní cílové skupiny a vybrat reklamní předměty na míru. Například to, co osloví jednu generaci, nemusí nutně rezonovat s jinou. Mileniálové a Generace Z, dvě mladé cílové skupiny, mají odlišné hodnoty, preference a způsoby komunikace. Jak správně zvolit propagační produkty pro každou z nich?
Mileniálové: Zájem o kvalitu a zajímavý příběh
Jako mileniálové jsou obvykle označování lidé narozeni mezi lety 1981 a 1996. Jsou generací, která vyrůstala v době přechodu k digitální éře a technologickým inovacím (rozmach internetu, mobilních telefonů a sociálních médií). Mají za sebou ale i část života bez těchto vymožeností a neberou je jako samozřejmost. Mileniálové jsou známí tím, že kladou důraz na kvalitu a zážitky. Je pro ně důležitý i udržitelný aspekt výrobků.
Pokud vybíráte reklamní předměty pro tuto cílovou skupinu, je důležité zaměřit se na produkty, které odpovídají jejich ekologickým hodnotám a zodpovědnému přístupu k životnímu prostředí. Ekologické dárky, jako jsou recyklované zápisníky, eko láhev na vodu, tuhý šampon nebo chutné lokální dárky, jsou ideální volbou. Tato generace ocení produkty, které jsou zároveň praktické.
Velký úspěch (nejen) u mileniálů zaznamenává také rostoucí papír. Tento malý zázrak se semínky uvnitř pro vás rádi potiskneme. Lze využít na mnoho způsobů jako jsou třeba letáky, pozvánky na akce nebo vizitky. Moderní vizitky plné semínek jsou navíc skvělou ledolamkou při každém networkingu. Perfektně započnou hovor!
Generace Z: Technologie, autentičnost a inovace
Generace Z, tedy osoby narozené přibližně mezi lety 1997 a 2012, vyrůstaly v prostředí plném technologií. Pro tuto generaci je mobilní telefon, internet a sociální média neoddělitelnou součástí každodenního života. Při výběru reklamních předmětů pro generaci Z je klíčové zaměřit se na inovativní produkty, které odrážejí jejich technologickou zdatnost, jsou originální a jdou z dobou. Dárky jako dřevěné nabíječky, upcyklované předměty ze starých bannerů jako obal na mobil z banneru či pouzdro na notebook z banneru, na kterých spolupracujeme s chráněnými dílnami, jistě ocení.
Dalším důležitým aspektem, se kterým byste měli pracovat, je autentičnost značky. Tato generace má velmi silný smysl pro etiku výroby a očekává, že firmy budou transparentní, zodpovědné a angažované v otázkách, které ji zajímají, jako jsou udržitelnost, diverzita nebo rovnost. Reklamní předměty, které odrážejí tyto hodnoty, budou mít pro ně mnohem větší přitažlivost. Produkty podporující konkrétní sociální iniciativy mohou pomoci posílit důvěru a loajalitu k vaší značce. Produktů ze sociálních podniků u nás najdete celou řadu.
Pro nejmladší ročníky generace Z máme vymyšlené i speciální workshopy na environmentální témata, které oživí každou akci. Workshopy pro děti rádi vytvoříme i na míru, stejně jako doporučíme ty pravé dárky. Naše reklamní předměty pro děti zahrnují třeba dřevěné jojo či tradiční hliněné kuličky.
Dárky s přidanou hodnotou
Zaměstnanci, partneři a klienti u firemních dárků velmi ocení čas a zájem, který jste věnovali jejich vybírání a realizaci. Proto doporučujeme nerozdávat zbytečné věci jen z důvodu, aby se rozdaly. Toto plýtvání může značce ve výsledku i uškodit.
Spojme se a vymysleme společně ten perfektní upomínkový předmět, který udělá obdarovanému skutečnou radost a prospěje tak i vaší značce.