Publikace, proč řešit ekovýchovu

Jen to, k čemu máte vztah, jste ochotni aktivně chránit. To dává smysl, že? A právě tuto esenci enviromentální výchovy vysvětluje a rozvíjí tento průvodce.

Vytovořte takovou publikaci, ze které i ministr pochopí, proč je ekologická výchova důležitá. 

Takto jasně zněl úkol od úředníků Ministerstva životního prostředí. Samozřejmě v tom byla spíše nadsázka, ale přesto nás zadání hodně pobavilo.

Cílem bylo připravit materiál pro odborníky i naprosté laiky, ze kterého bude pro každého jasné, proč je ekologická výchova nezbytná. Jaké jsou její cíle a jak se realizuje ekologická výchova u nás.

Vytvořit publikaci, která zaujme laiky a přitom odborníky neurazí svojí triviálností, je náročné. Pokud budete i vy někdy stát před touto výzvou, zkuste informace vrstvit. Vnější vrstvy zaujmou každého a znalci se začtou do hlubších vrstev, aniž by tyto odradili ostatní čtenáře.

V publikaci jsme tedy stupňovali informace ve více vrstvách a to takto:
 

1. Krásné vypovídající fotografie 
Přímo lákají publikací zalistovat a nikdo jim neodolá.

2. Popisky fotografií
Nezapomínejte, že popisky fotek čte takřka každý a je to tedy skvělý nástroj pro základní vrstvu informací. 

2. Shrnující citáty
Citace sdělující jinými slovy klíčové myšlenky dané kapitoly. Je to opět hodně čtená forma.

3. Trefné nadpisy
Nadpisy rozhodují o úspěchu z 80 % procent. 80 % lidí přelouskne nadpis a právě dle jeho lákavosti se rozhodnou, zda pokračovat. 

4. Výstižné perexy
Zde už se trochu zanořujeme do vrstvy pro zvídavějšího čtenáře, který zvládne i rozšířené informace, pokud jsou napsány atraktivně. 

5. Podrobnější články
Ty už jsou pro ty, kteří chtějí do tématu opravdu proniknout.

6. Konkrétní příklady
Jeden příběh z praxe řekne více než hromada odborných písmenek. Proto jsme druhou část publikace věnovali právě příkladům dobré praxe.

Vše doplňuje atraktivní a svižná grafika, která pomůže dostat naše sdělení mezi čtenáře. 

Ekologický tisk

Stačilo vytisknout na příjemně sametovém recyklovaném papíru a brožurka je na světě.
A proč tiskneme na recyklu? Z těchto dvou základních důvodů:

  • je na první pohled eko. Nejen visuelně, ale i hmatem cítíte na první dobrou, že se jedná o ekologickou publikaci.
  • toužíme motivovat lidi, aby používali recyklované materiály. Když třídíme, měli bychom jako zákazníci požadovat i výrobky, které žijí svůj druhý život. Samozřejmě je důležité volit takový papír, který pochází z lokální produkce.

Tisk na recyklovaný papír má svá specifika, se kterými musí grafik při přípravě tiskových dat počítat. Hlavně fotky musí být na vstupu hodně, až přehnaně zesvětlené, aby vyšly perfektně. 

Stáhněte si publikaci ZDE a zalistujte jí alespoň virtuálně.

Chcete také publikaci, která zaujme vaše zákazníky?

Napište Juditě, s čím potřebujete pomoci

 

Sledujte novinky a odebírejte newsletter!

Každý měsíc vám pošleme tipy, inspirace a zajímavé realizace ze světa ekologické reklamy.